SYRIË- school voor kinderen uit Syrie - Reisverslag uit Kilis, Turkije van Edward - WaarBenJij.nu SYRIË- school voor kinderen uit Syrie - Reisverslag uit Kilis, Turkije van Edward - WaarBenJij.nu

SYRIË- school voor kinderen uit Syrie

Blijf op de hoogte en volg Edward

23 Januari 2015 | Turkije, Kilis

(Even voor de duidelijkheid, ik verblijf net over de grens van Syrie, in Turkije bij een gezin wat ik hier heb ontmoet.
Ik heb syrie aangegeven als verblijfplaats zodat mensen weten dat het gaat om vluchtelingen uit Syrie.)

Op deze foto één van de families die ik probeer te helpen. Op de foto mist de vader en drie kinderen. In het begin van de oorlog ruim 3 jaar terug waren de 4 oudste jongens op de foto [destijds 12, 10, 9 en 6 jaar] naar school en de moeder met de jongste op de foto [destijds nog geen 1 jaar] onderweg. De vader was met 3 kinderen 2, 3 en 5 jaar [2 jongens en een meisje] thuis toen het huis gebombardeerd werd. Ze zijn alle 4 omgekomen.


De oudste drie [nu 15, 13 en 12] waren aan het werk om te zorgen dat de huur de elektriciteit, gas[fles] en water en voedsel gekocht kon worden toen ik gevraagd werd hen te helpen.


De oudste nu al drie jaar de kostwinner en [plaatsvervangend] vader van het gezin werkt nog steeds alhoewel hij graag naar school zou willen. Voor de drie daaronder nu 13, 12 en 9 jaar heb ik kunnen verzorgen dat ze sinds twee weken [na 3 jaar werken en thuis zitten weer naar school kunnen. Het ontbrekende bedrag vul ik nu aan tot het einde van dit schooljaar.


Het is een speciale Syrische school waar deze kinderen met leerachterstand gratis geholpen worden. Ze wonen en slapen samen in een kamer van 4,5 x 3 meter een kleine keuken en een wc waar een veel te hoge huur voor betaald moet worden. [Meer daarover later].

Met vriendelijke groet,
Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edward

Na goed advies en in overleg heb ik besloten een blog de ether in te sturen [met terug werkende kracht] om degene die dat willen op de hoogte te houden van de omstandigheden en gebeurtenissen in het grensgebied Turkye en Syrie. Ik liep al heel lang met de wens iets te gaan doen voor de vluchtelingen uit Syrie. Heb besloten dat om dat daadwerkelijk om te zetten in mijn vertrek [14 jan.2015] naar het gebied in de hoop iets voor de mensen te doen. Ik zal proberen u op de hoogte houden en eventuele vragen te beantwoorden. Ook voor goede raad en advies sta ik open mocht u mij daarmee willen helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 2192

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Edward helpt in Syrie.

25 Februari 2015 - 25 Februari 2015

de leefomstandigheden

Landen bezocht: